Third

3. Najobľúbenejšia séria

Tak toto je veľmi ťažký oriešok. Je to to isté ako výber najobľúbenejšej knihy, ak to odo mňa niekto chce poviem len: ,,Zbláznil si sa? To sa nedá." Tak asi tak. 
Preto som sa rozhodla vybrať tri z mojich najobľúbenejších sérií a sérií, ktoré milujem je dosť, takže to tiež nebolo nič jednoduché. Poďme na to: 
  • Harry Potter (J.K.Rowling)
Obviously. Vždy bola, vždy bude. Pani Rowlingová touto sériou zmenila generáciu. Aj keď ste nečítali, viete o čom hovorím. Nikomu nemusíte vysvetľovať kto je Harry Potter, každý to vie, či už čitateľ,  niekto kto videl film alebo človek, ktorý povie, že také veci neznáša. Je to jedno, každý vie, kto je Harry Potter alebo o ňom už počul. A to, dámy a páni, hovorí za všetko. 

“Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?” 

- Albus Dumbledore   
“We are only as strong as we are united, as weak as we are divided.”

- Albus Dumbledore
  • Throne of glass series/ A court of thorns and roses series (Sarah J. Maas)
Tieto dve série sú pomerne nové a ja som sa s nimi stretla len v priebehu posledného roka. Sú to dva rozdielne fantasy príbehy, ktoré si ale aj v tom krátkom úseku dokázali získať moje srdce. Tu ich spomínam aj preto, aby tu neboli len tie typické HP, Pán prsteňov a Game of thrones ságy, ktoré samozrejme tiež patria medzi mojich obľúbencov, ale o týchto dvoch sériách ste možno ešte nepočuli, a preto vám tu teraz s plnou vážnosťou hovorím: Prečítajte si ich. Ja som ich čítala po anglicky, ale viem, že z prvej z nich už sú na Slovensku vydané prvé tri diely a čo sa týka druhej série, tam som si istá, že som čítala, že to vydajú, aj keď si nie som istá kedy. 

THRONE OF GLASS: Zatiaľ vydaných päť kníh, pričom finálna šiesta vychádza na budúcu jeseň. Začína to príbehom nájomnej vrahyne (Celeana Sardothien), ktorá sa dostane z väzenia na kráľovský turnaj, kde musí poraziť 23 nájomných vrahov, žoldnierov a iných zločincov, aby si vybojovala akú-takú slobodu a stala sa Kráľovým šampiónom (inak povedané jeho osobným zabijakom). 
Takto nejako začína prvá kniha. Potom sa to ale všetko vyvinie do niečoho oveľa väčšieho a vy budete nechápavo pozerať, že čo sa to akože teraz stalo? 
A najväčšie plus? Postavy. Sarah J. Maas vie, ako vám predstaviť charaktery, ktoré budete milovať. 

“She was the heir of ash and fire, and she would bow to no one.”   
“But perhaps the monsters needed to look out for each other every now and then.”   
- Sarah J. Maas, Throne of glass series

A COURT OF THORNS AND ROSES: Táto séria má byť trilógiou, pričom zatiaľ sú vydané prvé dve knihy. V tomto prípade som do týchto kníh šla preto, lebo ich napísala Maas a veľa som o nich nevedela. Akurát tak to, že prvá kniha mala byť kvázi prerozprávanie Šípkovej Ruženky. Prvej časti som dala 3 hviezdičky z 5 (na Goodreads), bola dobrá, ale nič prelomové. Potom prišla druhá časť a ja som sa zamilovala. Boli predstavené nové postavy, pozreli sme sa na prvú časť aj z trošku iného uhla a hlavne, bolo tam veľa Rhysanda. Kto prečíta, pochopí. Naozaj odporúčam, ale už o niečo starším čitateľom, nie je to nič pre dvanásťročných.  




“Many atrocities, have been done in the name of the greater good.” 

“When you spend so long trapped in darkness, you find that the darkness begins to stare back.” 

“To the stars who listen—and the dreams that are answered.” 

- Sarah J. Maas, A court of Mist and Fury







  • His dark materials - Temné hmoty (Philip Pullman)
Naozaj neviem či poznáte túto sériu, ale určite vám niečo hovorí názov Zlatý kompas (angl. názov je Northern Lights). Je to názov prvej knihy, ktorá bola ako jediná aj sfilmovaná. Druhá časť sa volá Magický nôž  a tretia Jantárový ďalekohľad. Temné hmoty som prvýkrát čítala ešte na prvom stupni, mala som možno tak 10 alebo 11 a druhýkrát som ich prečítala minulý rok. Rozprávačom je jedenásťročná nezbedná Lyra, ktorú vychovávajú učitelia na Oxfordskej univerzite a ktorá prežije naozaj veľa dobrodružstiev. Ibaže nie v našom svete. V jej svete majú ľudia svojich démonov, ktorí sú vlastne ich duša v zvieracej podobe. Zložité? Celá trilógia ani len nie je o tom. 
Keď som čítala tieto knihy ako malá, nedokázala som im úplne pochopiť. Bol to pre mňa krásny príbeh, ale dosť vecí mi unikalo. Preto som si ich naozaj vychutnala ako starší čitateľ. Temné hmoty sú naozaj neskutočne krásnym príbehom, ktorý podobne ako predošlé série, navždy zostane so mnou. 

“We are all subject to the fates. But we must act as if we are not, or die of despair.” 

“You cannot change what you are, only what you do.” 

“I stopped believing there was a power of good and a power of evil that were outside us. And I came to believe that good and evil are names for what people do, not for what they are. All we can say is that this is a good deed, because it helps someone or that's an evil one because it hurts them. People are too complicated to have simple labels.” 

- Philip Pullman, His dark materials


Komentáre

Obľúbené príspevky